Referat

Peter Rodkjær blev valgt.

2. Formandens beretning og orientering fra vildt- og flugtskydningsudvalgene.

Formandens beretning godkendt.

Per Gunder fra Flugtskydningsudvalget orienterede om, at udvalget har haft 3 hold til Vendelbocup - der blev ikke fortalt om resultaterne, ud over, at Per Gunder gav udtryk for, at "de havde behov for at øve sig lidt mere til næste år.

Der er etableret fine skydehuse, ligesom man har fået miljøgodkendelse til banene, ligesom der er brugt tid på fondsansøgninger til finasiering af de nye skydefaciliteter, som er blevet en stor succes. Der er kommet en tilgang på ca. 25% i antallet af skytter til træningsaftenerne, hvoraf flere kommer "udefra".

Preben Gram fra Vild- og hundeudvalget orienterede om at der til stadighed bliver fodret fra tønderne på hele arealet. Antallet af foddertønder er dog indskrænket en smule, idet der har været problemer med rotter.

Der er afholdt 6 fællesjagter med en pæn tilslutning med undtagelse af jagten  i december. Der er set rigeligt med vildt på jagterne. Sammenlagt er der nedlagt ca. 35 stykker vildt - fordelt på alle vildtarter. Som vanligt har agerhønsene været fredet.

Der har været succes med invitation af ung- og nyjægere til fællesjagterne.

Forrige års satsning med udsætning af fasaner i en åben voliere, var ikke nogen succes - det gik rigtig godt den første måned, men herefter var det "ned ad bakke", idet det kom store problemer med rovfugle. Udvalget har derfor valgt at holde en pause med udsætning i år, idet der skal bruges tid på at få volieren bedre overdækket.

Vandhuldet syd for skydebanen er fyldt med vand.

Hundetræningen startede ultimo februar og sluttede i juni måned. Der har i alt været ca. 8/9 hunde på de to hold, der er afviklet, hvoraf de fleste var unghunde med en del uerfarne hundeførere. Forløbene er gået godt og der blev set stor fremgang for både hunde og deres førere.

Udvalget har holdt udgifterne nede - ex. fyldt fryseren med en del "hjemmeskudt" vildt og med fasaner som vi fik gratis. Der er således kun brugt ressourcer til indkøb af kaniner og til en signalpistol.

Hundetræning starter op samme tid næste år.

3. Fremlæggelse af regnskab

Det fremlagte regnskab viste et markant overskud og blev godkendt.

4. Valg af stemmetællere

Leif Kjeldgaard, Jan Pedersen og Hans Bruun blev valgt.

5. Valg til bestyrelse

Per Gunder, Anders Westergaard, Erik Westergaard, Hans Krogholm og Frederik Thellefsen blev valgt.

Per Gunder blev valgt som ny formand.

6. Valg af suppleanter til bestyrelsen

Mads Westergaard og Benne Rodkjær blev valgt.

7. Valg til øvrige udvalg

Vildtudvalget blev suppleret med Peter Hansen

Flugtudvalget kan suppleres ved henvendelse til Per Gunder.

Der var ikke indkommet forslag.

Der blev uddelt jubilæumsdiplomer til følgende:

• Bent og Lisbeth Søndergaard for 25-års medlemskab.
  • Orla Jensen for 25-års medlemskab.
  • Benny Rodkjær for 40-års medlemskab.
  • Bent Larsen for 50-års medlemskab.

Peter Rodkjær gjorde bestyrelsen opmærksom på, at foreningen har 90-års jubilæum i 2019.

Sommermødet.

Engkort koster fortsat kr. 1.200 + 300 for et gæstekort. Kan erhverves ved henvendelse til Erik Westergaard.

Det er besluttet at kragekort nedsættes fra kr. 200 til kr. 100. Kan ligeledes erhverves ved henvendelse til Erik Westergaard.

Grundet det store problem med krager på arealet, er det besluttet at genindføre "kragepokalen" + tildeling af en æske patroner ved fremvisning af 10 sæt ben.

Herunder kan du se referater fra vores møder i foreningen.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Anders Westergaard | Svar 06.01.2013 18.23

Hvordan gik rævejagten idag?

BØRGE SIMONSEN | Svar 06.01.2013 14.36

jeg kan lide denne side .Det var en fin lille rævejagt

peter rodkjær | Svar 19.09.2012 17.41

tak for sidst,fin genneraelforsamling,og velkommen til Mia jeg ønsker dig en rigtigt god vind,held og lykke med dit nye djop.

Se alle kommentarer

04.11 | 00:16

Vi er to nyjægere, Majbrith og Ole, somgerne vil deltage i jagten på søndag hvis det er muligt. Hvordan melder man til? Mit nummer er 20706569. Venlig hilsen Ol

07.10 | 20:32

Hej Henrik. Har du fået opkrævningen? Der står det på hvor du betaler medlemskab til. Hilsen Mia

27.09 | 13:46

Hej,
Hvordan bliver man meldt ind i Gjøl Jagtforening,
Jeg er nemlig meldt ind i jægerforbundet under Gjøl men er det, det eneste man skal?

17.05 | 22:47

Hej Brian
Det er kort til engene jeg regner med du mener. Dette sker kontant til generalforsamlingen. Hilsen Mia

Du kan lide denne side